En folkefiende – (en sjølbiografi)

Etter tre års arbeid kan jeg om ikke lenge presentere sjølbiografien En folkefiende på Aschehoug forlag. Her er oppslaget om dette i Dagsavisen 28.05.2013:

(For foreign friends; shortly I will present my memoirs under the title       An Enemy of the People.)

steigan dagsavisen

Dette innlegget ble publisert i Opprør og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

16 svar til En folkefiende – (en sjølbiografi)

  1. KZ sier:

    Gratulerer. Jeg gleder meg til å lese den.

    • psteigan sier:

      Takk skal du ha. Jeg er naturligvis veldig spent på hva folk synes når de får lest den. Jeg har i alle fall gjort mitt ytterste for å gjøre den lesverdig nesten uansett hvilket utgangspunkt man har.

  2. Dan Dyrli Daatland sier:

    Det blir spennende. Ser fram til boka når det kommer. Et viktig bidrag.

  3. olafhusby sier:

    Dette ser jeg fram til. Håper bloggen blir et åpent og fordomsfritt forum for diskusjoner etter utgivelsen.

    • psteigan sier:

      Det er bare unntaksvis jeg stenger ute folk fra denne bloggen. Notoriske internettroll slipper ikke til og heller ikke folk som bare bare omgir seg med skjellsord. Folk som er saklig uenige, slipper jeg til. Hvor mye jeg rekker å svare på sjøl, vil jo vise seg.

  4. Karin Helvig sier:

    Kjære Pål!
    Gleder meg til boka kommer i høst. Håper at den er skrevet på norsk. Det er i Norge at du har et navn som er knyttet til «En folkefiende».Mange hilsener fra Karin

    • psteigan sier:

      Kjære Karin!
      Jeg tror du vil like boka. Gleder meg til å få din kommentar. Og naturligvis kommer den på norsk. Jeg ville bare at mine utenlandske venner skulle få vite hva jeg holder på med.

      hilsen fra
      Pål

  5. Jeg gleder meg også til å lese boka. For meg har «Sammenbruddet» vert veldig viktig fordi jeg som deg er svert opptatt av at de som kommer etter oss også skal kunne ha et liv. Bruker å kalle min egen generasjon for The gulden generasjon da jeg vet ingen har hatt det så bra (Økonomisk) og ikke tror jeg noen vil få det så bra i årene som kommer. Det som er gledelig er at det syntes som om folk blir mer og mer opptatt av disse spørsmålene. Her tror jeg din bok har spilt en viktig rolle. Nå gjenstår det å se hva din nye bok vil bringe. Uansett har du skrevet deg inn i historien som en person som ikke går på akkord med hensyn til hva du oppfatter som viktig. Gleder meg og gratulerer! Hilsen Øivind

  6. ivarjordre sier:

    Hei Pål,
    gratulerar med ny bok. Ser veldig fram til å lesa ho.
    Helsing Ivar

  7. Torotto T sier:

    Bestilles umiddelbart

  8. jms sier:

    Jeg skal kjøpe boka, lese den, og anmelde den i lokalavisa for å gjøre den kjent for flere. Stå på Steigan, vi er kanskje ikke enige på alle områder, men jeg liker en mann av din støpning!

  9. psteigan sier:

    Takk skal du ha. Jeg kjenner få som er helt enige med meg. Det er helt OK. Det viktige er å ta de store problemene jeg tar opp alvorlig og være med på en seriøs diskusjon om hvordan de kan løses. Det offentlige ordskiftet i dag ligger stort sett unna de viktigste sakene, og mediene er til å sovne av. Ser fram til anmeldelsen.

  10. Jan Hårstad sier:

    Gleder meg enormt til å lese.Det er jo gåtefullt at en rekke ganske arrogante AKP- ledere bare forsvant fra offentlig politikk og debatt og nærmest gikk i indre eksil og knapt viste seg for noen. I anledning bokutgivelsen har jeg lyst til å berømme Steigan at han,omtrent som den eneste, holdt seg på broa fram til idag og forsvarte det han sto for på 70-tallet. Det har jeg enorm respekt for,det har Steigan stor ære av.

Legg igjen en kommentar

